fredag 5 juli 2013

Profetia

Den bästa låten att cykla till kvällstid är Death by chocolate is a myth. This I know because I lived den går i tretakt och när jag trampar gör jag ibland pauser och inbillar mig att jag malligt glider fram. Som katterna från Pelle Svanslös-filmen jag tror mig minnas deras sina stängda ögon och nosar i vädret omedvetna om trafiken. Kanske cyklade de tandemcykel till och med. Det är kallt ute men det var något jag behövde i bara min sportiga t-shirt gick jag ut, var har du rotat fram den, ur min garderob vad tror du? Den här kvällen var en repris från igår, men då var jag en timme tidigare. Nu gick hans tåg för två minuter sen, förhoppningsvis och han kommer få ersättning för förseningen. Jag stod ute i kylan, men inte med den så jag tog mig hem men nu är jag dubbelt så varm som innan för skinnet bränner när det varit kallt för länge och sedan inte behöver vara det längre. Jag var inte gjord för kylan på en tågperrong går i uppfyllelse och det kom jag på först nu när jag skrev det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar