fredag 31 maj 2013

Transforming

Styr stegen mot allt annat än världens ände, men hamnar där ändå, det fanns alltid i tanken. Under den sista röda bron vid det minsta svarta havet, där finns fem änder som sover och en som är vaken. Skimrar i grönt och jag och Lou Reed tänder en och samma cigarett och enas om I’m so free I could dive in. Slappnar av i benen, smäller myggorna som sätter sig på dem men hinner inte innan de sticker. Helvete. Blundar jag kommer yrseln som kan lura mig att ramla, undrar hur djupt det är, om jag bottnar eller drunkar. Tittar jag uppåt mot tallarna faller jag bakåt om jag inte håller i mig hårt i räcket. Sträcker ut armarna, knuffa mig den som knuffa mig vill, jag kommer inte be om något motiv. Den här kvällen är perfekt för våldtäkt men det kommer inte hända mig bortsett från myggbetten. Jag vet inte vad för gift de suger ut och sprutar in men det är i alla fall inte heroin enligt Lou Reed. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar