lördag 29 juni 2013

X-berg


Jag är i en spontant skapad park på en bänk. Vi följde bara ljudet.

Dansar med neon i ansiktet och på bröstet och dånande musik i öronen på gräset som även är en del av vad var och varannan person röker. Beställer omedvetet filterlösa cigaretter. Vill du stanna kvar här eller?

Passar vi bättre på lekplatsen bakom buskagen, kanske urinerande eller gungande högt över marken. Espresso byts mot mousserande vin som om det vore ingenting, och jag använder ordet symbios just för det handlar om det vi gör. Känner mig som en del av Berlins nattliv när den snyggaste tjejen på festen berömmer min piercing på tyska. I morse vaknade jag 04:40 i en uppfällbar säng. Glömde göra snabbkaffe, har inte druckit kaffe på hela dagen. Jag har nästan dygnat när jag tänker efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar