tisdag 29 oktober 2013

Hela tiden är jag arg, upptas inte av några tankar. Brinner bara på insidan, jag får tygla hettan. Grilla över den istället för att få alla dessa brännmärken och röka cigaretter i affekt på väg hemifrån i mörkret på osäkra gator, det har slutat vara ljust. Så många osäkra viljor. Jag pratar i telefonen hela natten men kommer inte fram, det är så dålig connection och ändå pratar jag på bara för att få allt sagt. Jag ignorerar varje solstråle mot väggen och alla nyfikna ansikten från balkongen för att jag hoppas att när resan är klar, då kan jag återigen skratta. När alla förberedelser är över, att jag då kommer kunna vara glad igen. 15/8

Det är lätt att korsa gränser om man inte vet att de finns där. Samma sak när man förutsätter att man håller sig själv till dem. Sen kliver man över med blicken över personens axel, med slaget, med okänsliga ord i fylledimman, med sanningen sagd i förtroende till någon som inte uppfattade situationen. Det är lätt att korsa gränser om man är osäker. 16/8

Är det tillåtet att såra mig eller måste jag alltid vara okej och gå vidare direkt. 19/8

Hoppas att jag känner mig hemma fastän jag inte är hemma. Jag har väntat på imorgon sedan jag var tolv eller tretton. Allt har byggts upp för det här, mitt psyke, min kropp. När det händer är jag plötsligt frisk. Jag har lyckats ta mig hit men allt känns så ovisst. Det har lockat mig men mitt hår har blivit platt. Inte visste jag att jag skulle vara blond när jag flyttar hemifrån. Febern reser sig och jag vet att det kommer bli sushi, jag vet att det är slut på cheesecake. Men vad händer sen? Imorgon, när jag åker härifrån. Kommer den här sängen alltid vara mitt hem, den får inte försvinna någonstans. Alla andra måste överleva, och jag. Allt måste förbli detsamma tills jag kommer tillbaka. Jag vill inte vara ensam så jag måste hitta andra som känner likadant. Vilken jobbig känsla som har uppstått. 20/8 

Tänder rökelse över så många absurda händelser
”Trettio grodhopp så är det borta” säger jag två gånger och hoppar mig andfådd
Ser mig själv i spegeln och säger först varför och sen varför inte
Fortsätter tänka och tänka och tänker 30/8

Att hans skjortärmar nödvändigtvis behövde rullas upp så de små fjunen på våra armar kunde stryka mot varandra i publiken. Att vi nödvändigtvis behövde mötas efter två år och sugas in i varandras värmestrålar och tystnad och händer runt midjan. Att jag var ämnad att befinna mig på just den plats där han stod, märka det, börja bulta inombords och sedan målmedvetet gå fram och ge mig till känna. Säga ”är du här” som om det inte var uppebart och först inte bli igenkänd och göra honom livrädd. 3/9

Jag har inget att skriva för allt jag är är feber, hosta, snuva, halssmärta. Nej inte längre men hela helgen har helgats åt det. Inga sidor är bläddrade i den tusensidiga boken, jo några men marginella. Under dessa dagar tvivlar jag på vad jag orkar göra, men det är självklart för jag ligger bara i sängen de flesta timmar då jag inte kokar gröt med marmelad eller äter nyponsoppa och deepthroatar isglassar. Min bettskena används inte i rädsla. Min näsa är öm och jag har tömt två toapappersrullar, tur att de är mjuka. För det skulle jag aldrig själv prioritera. Alvedon köpte jag, vågade kraxa fram orden i kassan bara för att apoteket medstop hade söndagsstängt. Borgare, privat område. Jag bär ut madrasser och väntar. 8/9

Gungan i lekplatsen är perfekt för surrender och jag hör inte hur det slutar till slutet av sången, inte ens andra gången jag sätter på den. Inte ens någonsin. 22/9

Kladdkakemuffins har blivit en självklar del i min kostcirkel. 23/9

Spelar gitarr på balkongen och talar sanning hela tiden
Vi är två helt olika personlighetstyper men det skiter jag i
Att låna pengar till cigg är inte alls legitimt
Var jag än tittar ser jag byggnader och arkitekturtermer förföljer mig och kolonner slingrar sig trots att det inte går enligt läroboken
Ibland ler jag helt utan annan anledning än att livet är så bra 24/9

Ändrar åsikt gång på gång
Ser mig själv utifrån
Jag har märkt att
Jag undviker ögonkontakt
I största möjliga mån
Med dem, som jag tycker om. 26/9

Det går inte att skriva historia medan den händer. Men samtidigt kan jag inte minnas allt om jag inte viker ner hörnen i boken.
Saker jag behöver skaffar jag mig. Till det jag inte vill ha säger jag hejdå. 30/9

Jag har druckit öl och vin men det känns nu inte längre. Jag vet vad jag behöver göra. Jag vänder om och åker tillbaka igen. Ringer flera samtal men han svarar inte och kastar sönder sin telefon mot väggen. Jag tar reda på adressen, åker med musik i öronen, bara stirrande framför mig, i över en timme med flera byten. Tänker att jag måste komma fram och visa att jag också bryr mig, och anstränger mig. ?/10

Det känns som om dygnet inte är avslutat förrän jag somnar i min egen säng en kväll.
Min hand hittade tillbaka till armmuskeln.
Häckarna blev röda innan jag förstod det.
Jag såg en kvinna med evighetsglasögon, kunde inte sluta titta dit
Daddy daddy daddy daddy daddy 5/10

Bräda mig 6/10

Jag sitter på balkongen och känner ett tryck över och igenom hela kroppen. Ringer ett samtal och plötsligt förstår jag inte språket vi uttrycker oss på. Syftet med att ringa var att veta att hon finns i den verkliga världen, att hon väntar på mig där på andra sidan ruset. Hemma. Jag stannar kvar ute i kylan och säger att det är varmare där än inne. Fingrarna på mig är kallare än underarmen men för henne är det tvärt om och jag förstår det inte. Det blev för mycket igen eller så är det något gammalt som gör sig påmint. Jag som trivs med mig själv blir osäker när jag är din bild. Du ser mig lika mycket fast jag blundar, jag är ett objekt du gör mig medveten om: dina manliga blickar. 10/10


Vaknar du i relation till andra när du tar en barrunda en lördag
Blir du bjuden och bjuder tillbaks någon annan dag
Dricker du två öl i taget utan att få ont i magen
Kommer du hem med pendeln och timar perfekt med nattbussen
Kommer du in obemärkt
Lyssnar du på fyllons livshistorier på söder
Steker du broccoli och fyller begäret
Lyssnar på be a body
20/10

Du är tidsfördriv tills nån annan kommer in i bilden
Du är inte speciell du är bara den du är ?/10

Han var bara ett bakslag medan jag var ett handtag
Jag socialt accepterad att använda
Han helt otänkbar i offentliga sammanhang
22/10

Vi är reptiler
Oavsett om du vill det eller inte
26/10

Bli ensam för att vilja vara tvåsam
tveksam. 28/10 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar