söndag 28 juli 2013

Häxa/åska

Ångan åker upp från tekopparna
Vi ligger i kuvöser som åskådare
Tillräckligt starka för sinnesintryck
Ännu för svaga för att motstå förtrycket 

Ovanpå bröstkorgen trycks en pekpinne säger akta fingrarna
Varnar för konsekvenser efter brott mot reglerna
Rätta dig i ledet och var snäll är det för mycket att begära
Av nån med dina erfarenheter vad vet du som jag inte

Redan vet om mig själv och sedan länge har accepterat
Det finns inget egenvärde i att sparka neråt
Om du erkänner att du inte anser mig likvärdig
Kommunikationen oss emellan existerar inte

Och dina fördomar ekar här inne
Men försvinner fortare än att jag hinner lägga dem på minnet
Återfinns bara i inandningsluften och när jag går ut och det är sol och det är nyklippt gräs och vatten
Har du ingenting emot mig kan du inte komma åt mig längre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar