onsdag 17 juli 2013

Maränger i ugnen

Att leva i nuet, det är något jag valt själv. Att ta lätt på saker ska göra mitt liv enkelt. Men det leder till att jag låter folk köra över mig flera gånger utan att ge mig till känna från under ångvälten förrän eventuellt långt efter. Jag blir en del av asfalten, glittrande eller inte. Jag smälter i kanterna och blir följsam och gråter aldrig. Nu när det känns bakom näsan att tårarna när som helst kan komma har jag ingen ingen anledning längre.

-

Skulle behövt någon hand att hålla. Skulle behövt att någon kom över med en kram trots min motvilja och svullna tryne. Skulle behövt någon som visste vad jag förtjänade och gav det till mig för att det var vad jag behövde utan att jag kunde förklara det.

-


Måla moln bäst du vill, gör fler fjärilar i min ära. Men sluta investera i något som inte ens existerar. Jag är bara en människa, trying to get by. Att du säger att du tänker på mig konstant innebär inte att jag kommer tänka på dig lika ofta.

-

Jag tycker krossa digestivekexen istället för dig själv, gör en cheesekake och bjud familj och vänner. Krossa inte spegeln när du är ful. Krossa glaset framför oss som ilskeutlopp. Krossade tomater, krossa fönsterrutan för att skapa drag. Jag tycker krossa döden i deras bröst utan att krossa dina knogar mot betongen. Krossa.

-

Det skulle ingen frisk människa med självrespekt göra.

-

Freeway är det vackraste ordet jag kan tänka mig

-

Blir verklighetsförankrad på ett läskigt sätt när jag kommunicerar med någon som dig på detta sätt. Jag orkar inte inducera mina psykoser lika ofta som du stänger av dem. Vanföreställningarna blir klätterställningar och väggar av text. Min egoism blir bekräftad av vad du säger och teckningarna du målar när de liknar mig. Du kanske också förför innan du förintar. Förfölj mig inte längre än du på egen hand hittar tillbaks. Lita inte till mitt lokalsinne för det kan inte föras över genom osmos när du behöver det som mest. Förresten så har jag bara improviserat hittills. 

-

Fågelsången, Rävkullen, Ormbacka, Andeboda, Fjällen, 
Solhem, Storskogen, Huvudsta, Kräftriket
-

Kombinationen av aspartam och ruset efter cykelturen får mig på bra humör

-

I Stockholm maskerader. Du och jag ansiktsmasker. Tårta på oförutsägbara veckodagar. Firande av: livet inget mer.Vimplar i vardagsrummet. Skivorna går runt och runt. Picknickar på balkongen. Springande steg i trappuppgången. Hur var din dag vid middagsbordet. Kliar vid ledsenhet varandra i håret. Kram kom sov hos mig om du vill. Lutar huvuden på tunnelbanan. Delar hörlurar. Tömmer godisskålen tillsammans, tar varannan. Bakar kakor på grillen om inte ugnen funkar. Kokar gröt innan skolan. Går ut på billiga klubbar. Korkar upp champagne hemma. Skrattar spelar in podcasts. Målar av varandra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar